måndag 1 april 2013

Scraplagrets utmaning nr 1

Nu kommer min sista utmaning i Scraplagrets CC.

Utmaning 1 - Kit-tävling Lift (Layout)

Utmaning: Er uppgift blir att lifta min layout som ni ser här nedan. Beskriv vad du liftat och hur du använt ditt material, antingen i ditt egna blogginlägg eller genom att skriva en kommentar i vårt blogginlägg efter att du laddat upp bidraget.

Vad är lifta? Båda är tillåtna men såklart roligare att ni inspireras och skapar ngt unikt för er.
Lift = Inspireras av färger, tema, titel, detaljer, upplägg så lite eller så mycket du vill. 
Case = Copy and steal everything. 

På ditt alster måste följande saker finnas med från kitet: delar från alla tre mönstrade papper, delar från båda cardstocken, en bit av bandet, minst 2 blommor, minst 2 die-cuts, minst 2 brads.
Du får även lägga till ( förutom det från kitet) max fem saker från tre olika dekorationskategorier tex 5 blommor + 5 knappar + 5 brads osv totalt max 15 saker. Men gör du tex egna blommor av ett mönstrat papper räknas det som mönstrat papper.
Alla typer av färg och verktyg får användas. Bokstäver får användas i valfri mängd till din titel.
Typ: Layout med tävlingskit från Scraplagret
 
 




Här kommer min tolkning!
 




Jag har Liftat det mesta men som min tolkning.
En väldigt fin LO som Ulrika gjort.
Jag har använt mig av:
2 Cardstock
3 Mönstrade papper både fram- & baksidor
3 Die-Cuts
4 Blommor
4 Brads
En bit av bandet

Jag har lagt dit:
5 Blommor
2 Dekorations bling
3 Swirl blings
3 Bling



Tack Scraplagret för alla roliga & trevliga utmaningar.
 
 
 



 

2 kommentarer:

  1. Jättefint! Om jag förstått rätt så har du stansat buren, beslagen och klockan ur mönstrade papper som ingick i kitet? Jag väljar att säga 5 bling, 5 blommor och 3 swirls så håller du dig inom det du får lägga till ;) Tack för att du ville vara med! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt, Ulrika.
      Jag har varit in & skrivit på utmaningen.

      Radera