onsdag 27 april 2011

Va det bättre förr?

Ett 40 års kort. Måste det vara kort? Jag gjorde en LO iställe.
Det är min kusin som fyller år & han ska få en upplevelse.
Hur ska det se ut är väl den stora frågan. För en gångs skull så gjorde jag en skiss.


Blev det som jag trodde?
Vi får väl se!


Jag använde 2 olika papper.
2 Maja Design "Det skrivna består" bak & framsida.
1 Fancy Pants Designs "Welcome baby"

Distress Vintage Photo & Chalk  Charcoal har jag använt till mina kanter.




Alfabetet kommer från Panduros outlet i Ullared.
Chip Chatter Glitzy som är embossad med Platinum.


Nu börjar det hända saker. Titta vad fint det blir när solen lyser på den. Kortet är taget på 80-talet. Därför tyckte jag att det passade med titeln "Va det bättre förr?"


Tags Glimmer mist Moonlight, Frost & Sand. En swirl embossad med Platinum. Plus lite band.



Lite blommor & blad med glitter! Jag har gjort blommorna med Tim Holtz die Tattered Florals. Har använt de två mindre till blommorna & den största till bladen.

Jag har även använt min dymo & färgat den med Distress Vintage Photo för att den ska passa in.

Sedan så har jag haft lite smått & gott till utfyllnad.
 
Så här blev det när det var klart. Vad tycks???

Jag är iallafall nöjd. Det blir ett fint födelsedags kort. =)

Må så gott & scrappa lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar