söndag 17 april 2011

Dreams

Jag gillar att utmaningar. Då kommer man igång & får något gjort.
SWE scrapbook har hittat en kortutmaning.

Kortutmaning vecka 15

Idag tänkte vi jobba med en enda färg! Skapar man i just en färg men i olika nyanser av den färgen kallar man det för Monokromatiskt. Du kan välja vilken färg du vill! Du kan skapa i allt från den ljusaste färgen till riktigt mörkt så länge allt är i samma färg! Använder du ett stämplat motiv så behöver du såklart inte måla figuren grön eller blå i ansiktet, om du valt en sådan färg, men försök att måla kläder och allt som går i samma färger! Lycka till och hoppas att du tycker att utmaningen är skoj!

Eftersom jag gillar rosa så var det självklart vilken färg jag skulle använda.
Tog ett papper från min spill låda & använde det på ett rosa cardstock.
Målade Hängeln med distress. (Har just börjat med den tekniken, lite svårt.)
Några fina blommor & lite smått & gott. För att avsluta med lite glimmermist på allt. Gillar verkligen glitter. =)


Så blev det.


 

1 kommentar:

  1. Ljuvligt kort! :) Gillar de starka rosa färgerna och alla vackra detaljer! Kanonsnyggt! Tjusigt med blingstenarna i hörnet och din färgläggning är underbar!

    tack för titten inne hos mig! :)
    kram från Hanna

    SvaraRadera